28 Ekim 2012 Pazar

Hayat!

Sabah sekiz buçuk akşam beş buçuk mesaisi olan bir hatun kişiyim ben.
"Yeniden başlamak" diye bişeye inandığımdan değil, var olana yeni bir anlam katmanın peşindeyim.
Orayı da gezdim şurayı da gördüm, falanca yerde şahane bir şarabın tadına baktım, bilmem ne sosuyla bilmem neyi karıştırınca lezzetin kralı  çıkıyor ortaya!
Şöyle yürürüm, böyle kaçarım,  karanlıkta  uçarım.gel biraz konuşalım!
Sana neler  anlatacağım!!!

Gibi...gibi..hayat deneyimleri aktarmak niyetinde değilim. Onları da araya sıkıştıracağım kesin. Ama benim "derdim" o değil.

Duygu dünyamı, ağdalı arabesk aşk acılarımı, terkettiklerimi, terkedenlerimi, en dibe ne zaman düştüğümü, en yükseğe ne zaman çıktığımı, hangi arazide daha iyi koştuğumu,  hangi dağın rüzgarında savrulduğumu,hangi güneşin ateşiyle daha iyi kavrulduğumu, hangi denizlerde yüzerken boğulmaktan korktuğumu, hangi suya hiç korkmadan balıklama daldığımı...
Siyasi  görüşümü, inandığım Tanrı'yı,
Biraz  inandıklarımı, hiç inanmadıklarımı....
İnanmayı çok isteyip de inana-ma-dıklarımı...
Sorgusuz sualsiz teslim olduklarımı...

Uzar gider bu liste.
Hepsinden biraz işte, ama işin özü bunların hiçbiri değil.
Sana "bişey anlatmak" evet; ama  bi şey öğretmek mi?
Asla! :)
Sırf eylemin kendisini çok seviyorum diye,
Sırf yazarken ruhum özgürleşiyor diye.
En yakın arkadaşıma anlatamadığım ayrıntıların, yazarken kalemimden yağ gibi damladığını
hissediyorum. Tek alameti farikam da bu olsa gerek.
Yazarken özgürleşiyorum.

Birbirine aşık iki insanın  elele tutuşmasını, birbirina aşık olmayan iki insanın  sevişmesinden daha kutsal, daha mahrem daha özel buluyorum ben.
Sırf bu yüzden,
Sekiz buçuk beş buçuk  arası devlete yaptığım hizmetten,
daha gerçek, daha kutsal daha "ben" olduğum bi yer.
"iki satır" arası,
burası benim evim,
kalem Sevgilim...
Saçımı süpürge edeceğim, bu duygu için...
Ruhumu teslim edeceğim her hecesine.
Hesap sormayacağım "geç" geldiğinde!
Kaç gündür nerdesin diye???
Ne zaman nasıl gelirse... başım gözüm üstüne!
Ve o duygu geldiğinde,
Fotoğraflara hikayeler yazacağım.
Bi yerimden, hadi tahmin et "neremden" uyduracağım? :)
Hani romantik aşk filmlerinde esas oğlanla esas kız tam öpüşmek üzereyken, ya reklam girer, ya da kapıdan gereksizin biri.
Çok yaklaşırlar...hep yaklaşırlar da
bi türlü öpüşemezler.
Hayatın fotoğraflarını  kalemin ucuyla öpüştürme hevesi işte,bu benimkisi.

Doğru tahmin!
içinde aşk var,
içinde kanım dolaşıyor,
içinde heyecanlanıyorum.
İçinde umudum  var!
İçine sevgimi kattım.
İçinde"hayat"var!

Belki hiç kolay olmayacak,
Belki burada da önüme engeller koymaya uğraşacaksın.
Tüm ruhumu soyunduğumda üstüme şal atmaya, beni kapatmaya çalışacaksın.
Ama düşün ki ben, hayatın içinde, nefesini hep ensemde hissettiğim anlarda bile  "ben" olmayı başardım. Benim en zayıf, senin en güçlü olduğun sahalarda bile tüm gücümle savaştım da,
şimdi burda, kendi kalemde mi yenileceğim sana!?
Bırak allahaşkına! :)







54 yorum:

  1. bir solukta okudum ve özgürleşme yolunda sıkı takipçin olacağımı hemmen anladım. yeni yazıları dört gözle bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yol "özgürleşme" yolu olsun da, o yolu hep takip edelim!

      Sil
  2. hayat surprizlerle dolu bir yol gibi her adimda farkli olan yeni seyler kesfedersin.bu blogta ta da oyle olacagini dusundugum bir yaziyi zevkle okudum.blogunu yakindan takip edecegim gibi gorunuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bayılırım adsız kullanıcıya! :)

      Sil
  3. süper olmuş.. fazla söze ne hacet!

    YanıtlaSil
  4. Mesai arkadasin sonunda beklenen gun gelmis :) canim tebrik ederim cook guzel olmus

    YanıtlaSil
  5. Bi "başlangıç" işte! ve başlamanın tadı çok az şeyde var!!!

    YanıtlaSil
  6. Maya takviminin sonuna gelirken insanlık yeni bir takvim keşfetti; Oya takvimi.. Tarih şimdi başlıyor..

    YanıtlaSil
  7. Bu "adsız" denen meret de bazen iyi bazen kötüymüş. Yazana özgürlük tanıyor ama okuyan için kahır resmen. Bu cümlenin sahibini çok merak ettim şimdi. Hayır tanıyan biriyse arkadaş torpili diyip haddimi bilicem, değilse çok mutlu olacaktım! arada kaldım :)

    YanıtlaSil
  8. Metalde tırnak sesidir hayat... İç gıcıklayıcı ve kışkırtıcı...
    Laf cambazları görüyorum sahnelerde.... Neon ışıkların altında...
    Dalga geçecek eminim...
    Yaralarının kabuklarıyla...
    Ya da yaradanın buyruklarıyla...
    Hoş geldin... Girmeye çalıştığın hayatlara....
    ve...
    çok beğendim... yolunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgürlüğe doğru, güneşe doğru, yarın(lar)a doğru...!

      Sil
  9. Sonbaharda hediye gibi geldin.. HOŞGELDİN.. Seyirlik değil, ömürlük geldin.. HOŞGELDİN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En gerçek dost en güzel cümleyi kurmak zorunda mıdır her zaman? Teşekkür ederim...böyle karşılanacağımı bilsem hiç bekler miydim?

      Sil
    2. Teşekkür ederim sende benim için gerçek bir dostsun..

      Sil
  10. Küçükken çatı aralarında aradığım, görmek için çabaladığım ama bakmaya korktuğum; inceledikten sonra arkamı dönüp giderken arkamdan geliyo mu diye tırsak tırsak baktığım örümcekler gibi... Meraklandırıcı, etkileyici, ürkütücü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İbocummm, asıl ben bu yorumdan o kadar etkilendim ki, üç kez cevap yazıp geri sildim. İnsanın içinden geçen bi duygunun karşılığını bulması kadar güzel bişey yokmuş hayatta.

      Sil
  11. Süper düşünmüşsün, en yakın takipcilerinden biri olacağım, eline, o kocaman yüreğine sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. seninle konuştukça uykulu göz kapaklarımla birlikte gönlümde açılıyor. hem "aşk" olasım hem "aşık" olasım geliyor. elinden tutarak, birlikte senin yazılarını okumak istediğim insan var benim "Ne zaman nasıl gelirse... başım gözüm üstüne!" diyebileceğim bir insan. işte seni bu yüzden seviyorum içimde patlayan sözcüklerin dışa vurumusun sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy oyyy oyyyy!!! ben buna sadece susarım ve başımın gözümün üstüne koyarım...!

      Sil
  13. sevgılı OYA saramadım senı d'OYA d'OYA
    Ömürden ömür cekti acıları üstüne k'OYA k'OYA
    OYA sar beni sevginle b'OYA
    Olsada OYA'la olmasa da OYA'la
    ( E.Y.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))üç gün güleceğim buna...

      Sil
  14. Canım yalnızca sevmek istiyor seni. Unutup tekrar hatırladığım çok sevdiğim bir şarkıyı hiç bıkmadan, defalarca ara vermeden, içten içe mırıldanıp, zamandan koparır alır gibi...
    Canım yalnızca sevmek istiyor seni. Saçlarını yüzünden ayırıp, gözlerini kirpiklerinden, ellerini bileklerinden, ismini bedeninden ayırıp, ayrı ayrı bir evin odalarını gezer gibi, keşfeder gibi, ilk kez ve merakla ve hayranlıkla, bir kırmızının detayında dakikalarca takılıp bakar gibi, canım yalnızca sevmek istiyor seni.
    Canım yalnızca sevmek istiyor seni. Nereye varacağını bilmediğim bir kaçamak yolculuğa, sırf aklıma esti diye, sevdiğim hiç bir eşyayı almadan yanıma çıkar gibi...Süregelen bir sevgiyle değil, öğretilmemiş, bilmediğimiz biçimlerde, kuşların kanatlarını açıp, özgürlüğe süzülmesine yarayan içgüdüleriyle, içimden geldiği gibi
    canım yalnızca sevmek istiyor seni. Tarifsiz bir hisle sevmek istiyorum seni. Tatlı, ekşi ya da tuzlu değil, bilmediğim bir tatla, bir duyguyla. Öyle bir meyvenin tadını alır, bir kitabın adını okur gibi değil; bir yaz günü tenine vuran sıcaklığı gibi güneşin, serin bir akşamın denizden esen rüzgarıyla içine işlediği yosun kokuları gibi, anlatamadığın ama bırakmak istemediğin, bitmesini istemediğin bir hisle...
    CANIM YALNIZCA SEVMEK İSTİYOR SENİ...
    NE UMUT ETMEK, NE DE BEKLEMEK...
    BAŞKA HİÇBİR ŞEY...
    Sultan Aslan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da nacizhane benden sana, Cesur yürekli Oya'ya :)

      Sil
    2. "Cesur yürekli Oya!" duyduğum en güzel tanımlama!!! çooook teşekkür ederim...içime işledin!

      Sil
  15. kaç kere okudum bilmiyorum, her okuyuşumda yeni bi şey keşfettim. karşımdaki yazı insan gibi sanki.. canlı, hareketli.. senin gibi içten ve sıcak.. özlem s.

    YanıtlaSil
  16. Yazı yazanın aynası çünkü. Doğru yansıdıysa ne mutlu bana!

    YanıtlaSil
  17. Kalemine sağlık canım, yeni yazılarını bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş kesinlikle tebrik ederimmm...

    YanıtlaSil
  19. tebrik ederim çok çok iyi olmus

    YanıtlaSil
  20. Santorini'den mi geliyorlar? :))

    YanıtlaSil
  21. gönül pencerenin hafif aralık yerinden gözüken bi kaç yıldız kesmez bizi bütün gökyüzü lazım bize :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökyüzünü çarşaf gibi sereceğim yolunuza... :))

      Sil
  22. güzel paylaşım tebrikler...

    YanıtlaSil
  23. Oyacık. .Biz sevdiceğimle çook beğendik , çok havalı olmuş.Yüreğine sağlık (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm... ben de sizi çok beğeniyorum :))

      Sil
  24. Her ne kadar böyle uzun yazıları okumaktan hoşlanmasam da :) Yazılanlar içten ve akıcı olunca okudukça okuyasım geliyor...! Emeğine Sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaaayyy! Sayfamın en yakışıklı takipçisi teşrif etmiş! :) çook teşekkür ederim canım :)

      Sil
  25. "sorma gitsin" mi??? :)) valla kimseniz asıl yaratıcılık sizdeymiş demek istiyorum. Koptum bilgisayarın başında :))

    YanıtlaSil
  26. O güzel kalbinden dökölen kelimeleri böyle güzel bir şekilde dile getiren kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  27. çooook teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  28. Nihayet ben :) bu blogun kesin ve fatik takipçisi olcam sanırım galiba kesinlikle ama bu kadar bekletmeyin bizi paylaşımlarınızda

    YanıtlaSil
  29. Kimsesizim, hısmımda yok hasmım da,
    Görünmezim, cismimde yok resmim de,
    Dil üzmezim, tek hece var ismim de,
    Barınağım gönül denen yer benim...

    Benim adım aşk...

    adını aşk koyanlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben takipcinin şair olanını severim:)

      Sil
    2. Biliyorum her zamanki gibi susacaksın. Sus... Tek bir kelime etme. Sus ki; adımı anmakla heba olacak nefesin boşa gitmesin. Seni severken bana hiçbir zaman gelmeyeceğinin farkında idim. Ama sevdim işte. İmkansızlığına inat büyüttüm seni. Canımdan can bildim yüreğini, nefesimden nefes bildim seni. Ölüm olsan da sevdim seni. Sadece sevdim. Hem de seni senden çok severek, uğruna yüreğimi bedenimden sökerek sevdim. Biliyorum bundan sonra da gelmeyeceksin ve hiçbir zaman beni " seni senden cok seven ben " kadar sevmeyeceksin. Çünkü ; ait olduğun karanlıkları bırakıp bana gelecek gücün yok senin....

      Sil
  30. hayatı anlamlandırma çabalaman ve mesai başlangıcı: 8½ filmini hatırlattı.. İzlemiş olduğunu tahmin ediyorum..
    dipnot: fazlamı şımartıyorum sözlerimle.

    YanıtlaSil
  31. İzlemedim :( ve en kısa zamanda bunu telafi edicem! teşekkür ederim aklıma düşürdüğün için.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz

Sabır neydi?

Yaklaşık iki buçuk ay önce bir sabah koşma sevdasıyla uyandım. Rüya görmüş gibi... Blogumu düzenli okuyanlar Hatun'umun da hayatıma bö...