Cinsiyeti farketmez (miş) erkek olan öder (miş) !?

Uyku tutmadı, yatakta debeleniyorum. Sonra başucuma uzanıp telefonu alıyorum elime. Gece iki filan galiba...öyle boş boş bakıyorum ekrana. Derken Ajda Pekkan'ın başlığı çarpıyor gözüme. "Erkek olan öder!"   Tahrik oluyorum, kaşıdı resmen :) Tıklıyorum hemen ve bi solukta sonuna geliyorum yazının. Başlıkta ne diyorsa içeriğinde de aynısını söylüyor aslında. Kadına kadınlığının hissettirilmesi önemlidir diyor. Bu bi buket çiçek olur, bi bakış olur, o olur bu olur şu olur ve  hesap ödenme anı da bu anlardan  biridir diyor.  Buraya kadar anlaşılır bi durum. Bi sıkıntı yok. Hesabı erkeğin ödemesi daha şık daha naif bi durum olabilir. Eyvallah! Ne var ki sonrasında şöyle diyor "bazı kadınlar erkeklerden daha erkektir bu yüzden cinsiyeti farketmez diyorum, erkek olan öder!"

Hani şöyle dese tamam  diyeceğim. Cinsiyeti farketmez daha "mert" olan öder. Ya da cinsiyeti farketmez gönlü daha zengin olan öder! Cinsiyeti farketmez "erkek" olan öder ne demek yahu? Bal gibi daha mert olan demek istiyor Ajda Pekkan. Eşşek değilim. Anlıyorum :) O zaman sorun nerde? söylediği gayet net diyebilirsiniz. Demeyin :) En azından ben diyemedim. Neresinden tutarsan tut, her haliyle kalıp gibi bir cinsiyet ayrımcılığı bu. Daha mert ya da daha cömert olan öder ödemesine de, bunu "erkek" diye kısaltması, dönüp dolaşıp tüm bu vasıfları gene "erkek" tanımının içine sokuşturması fena halde batıyor o an yastığıma.

Sen koskoca Ajda Pekkan ol! Bir süper star ol. Her şeyin "en"i her şeyin en kült örneği ol. Sonra kalk bunu söyle. Böyle söyle...

Ha köydeki Fadime abla, ha sen!
Ne anladım ben bu işten!

Ha ben nasıl düşünüyorum? Valla cinsiyeti  bence de farketmez; bazen daha cömert olan öder, bazen o an kimin canı istiyorsa o öder. Bazen de  o an kimin cebinde para varsa o öder.  Nokta.

Yorumlar

  1. bence o yıllardaki yokluktan millet buncağızı örnek almak zorunda kalmış vesselam :( gerçekten o yazdığıyla köşe yazarlığı ve sanat yaptığını zannediyor, fakat bir köşe yazarı aynı zamanda başarılı bir sosyolog yöne de sahip olmalıdır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

hoşgeldiniz

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peki'yi kim icat etti?

ERTUĞRUL ÖZKÖK: CENAZEM KİLİSEDEN KALDIRILSIN İSTİYORUM!

Rötarlı: Grinin Elli Tonu