Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Temasına bayıdım. Her yıl başka bi şeyin altı çiziliyor. Bu yılki Kendine ait bir cüzdan. 12.si düzenlenen bağımsız Uluslararası Gezici Filmmor kadın filmleri fevtivali bugün başlıyor. Bütçesizlikten sanırım, yalnızca İstanbul, Adana, Mersin ve Muğla'da olacaklar(mış).

CÜZDAN KADININ ÖZGÜRLÜĞÜDÜR

Ne sadece yaşadığımız zamanın ne de sadece bizim derdimiz değil evet. Dünyanın her yerinde kadın emeği ucuz. Dünyanın her yerinde kadın sorunu diye bi şey var. Ha oranları değişiriyor tabi.  Bizim bildiğiniz maaşallahımız var. Neredeyse her iki akşamdan birinde ana haberde bir kadın cinayeti haberi oluyor.  Ya ayrıldığı sevgilisi, ya eski kocası, ya kocasının bilmen ne menem götü çatı tarafından öldürülen kadınlar... "Bizim kadınlarımız...!" Çünkü yalnızca birlikte olduğumuz erkekler değil, önünde iki santim bi şey sallanan her mahlukat kendini bizden sorumlu tutuyor. En son kocasının askerden gelen erkek kardeşi tarafından öldürülen kadın haberini izlerken isyan etmiştim televizyonun karşısında.
Neye yarıyor?
Hiç.
Konuşmaktan nefesimiz kesiliyor da birilerinin içinde yaprak kıpırdamıyor.
Çocuk gelin diye bi tabirimiz var. Çocuktan gelin olur mu? Oluyor. Bize nekrofili diyen zihniyetle aynı zihniyeti taşıyanların sürdürdüğü bi gelenek üstelik. 
Neyin haberini yazacaktım, yazı nereye gidiyor?
Geldiği yer burası.
Yapacak bi şey yok.
Bıraktım.
Bu da böyle dağınık kalsın.
Herkes içinden alacağını almıştır sanırım.


dipnot: ayrıntı istiyorum diyorsan : http://www.filmmor.org/?sayfa=3

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peki'yi kim icat etti?

ERTUĞRUL ÖZKÖK: CENAZEM KİLİSEDEN KALDIRILSIN İSTİYORUM!

Rötarlı: Grinin Elli Tonu