YETERİNCE DİKKATLİ BAKARSAN HERŞEY İLGİNÇLEŞMEYE BAŞLAR

(Başlıktaki sözü bir yerde okumuştum. )

Geçtiğimiz kış, Kadıköy Mephisto'da bir defter gördüm. O an çok acelem vardı, sonra gelir alırım diye bıraktım, çıktım. Daha sonra gittiğimde defterin yerinde yeller esiyordu. Yolumun düştüğü bütün şubelerine baktım. Uzun süre bulamadım. Sonra yaz başında Beyoğlu'ndaki şubesinde tekrar çıktı karşıma. Bir an 'hayatın anlamını bulmuş gibi' üzerine atladım. Bağrıma bastım... getirdim eve. Diğer defterlerimin arasında yerini buldu. Pek de güzel durdu... AMA;

Sadece dur(muş).

Anladınız. Kendime bir sitem geliyor ama ilk akla gelen sebeple değil. 
Yani her defteri yazmak gerekmiyor. Her kitap da okunmak için alınmaz hatta. Bazıları başvuru kitabıdır, vesaire. 

Kırtasiyeyi çok seviyorum ben. Bir de paşabahçe gezmeyi. :)) Ne alaka bilmiyorum ama, ikisine da bayılıyorum. Paşabahçe biraz komik geliyor kulağa biliyorum, ama hakikat bu. Yapacak birşey yok. Her zaafımızı açıklayabilseydik keşke! Neyse... 

Defteri yazmamak başka bir şey. Ben defteri bugün açınca çizgilerine hiç bakmadığımı farkettim. İçine ya hiç bakmadım, ya da alırken hızla bakıp kapattım ve hiç hatırlamıyorum. 

Ben kareli defter seviyorum... bu çizgiliymiş. 
Ha çok önemi yok. Defterime hala aşk duyuyorum. Ama aşık olduğun şeye biraz dikkatli bakman gerekmez mi!!!???

Gereklilik kipinden de nefret ederim ama, bazı şeyler ilgiyi hakeder. 
Seni çok cezbeden bir şeye de biraz 'alıcı gözle' baksan hiç fena olmayabilir.

Başlığa yazdığım cümleyi o yüzden çok sevmiştim halbuki. Bir şeye hakettiği değeri vermek oradan geçiyor çünkü. Önce bakacaksın... sadece gözünle değil ama, biraz dikkattini vereceksin. Zahmet olmayacaksa!! Ki olmasın. 

Gene bir yerde okumuştum. Öğretmen öğrenciye soruyor. "Kızım bizim kata bakan hademenin adını biliyor musun?" Öğrenci "yok" diyor kayıtsız kayıtsız... Öğretmen devam ediyor. "Bilmen lazım. Her gün gelip sıranı silen bir insan, en azından adını bilecek kadar ilgiyi hak eder!" 

Ki genelde, dikkat edin, bütün acayip hayat hikayeleri de o ilk bakışta gözümüze en 'sıradan' gözüken insanların arasından çıkar. 

Kıssadan hisse. 
Etrafınıza iyi bakın. 
"Yeterince dikkatli baktığınız her şey, zamanla çok ilginçleşmeye başla(ya)bilir."

Yorumlar

  1. Bu sözden türeyen düşüncenin mefhum-u muhalifi de, yeterince dikkatle bakmadığımız şeye, olan ilgimiz azalır mıdır ki :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

hoşgeldiniz

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peki'yi kim icat etti?

ERTUĞRUL ÖZKÖK: CENAZEM KİLİSEDEN KALDIRILSIN İSTİYORUM!

Rötarlı: Grinin Elli Tonu